ABOUT

 

IN GOLD WE TRUST est un label parisien à l’esthétique transgressive.

Ce collectif s’est réuni autour d'un projet de création commun, éclectique, en constante évolution.

 
 
CONSOMMABLE
Elle traite de la grande distribution et de la surconsommation, en détournant les symboles de la société consumériste dans sa globalité.
Elle met en lumière les détails insignifiants de notre quotidien de consommation pour les rendre précieux, désirables et indispensables.
Consommable joue sur l'ambivalence entre désir et nécessité.
L'éphémère devient durable, le luxe devient consommable.
La limitation des stocks et la production à la commande participent à une action globale pour un nouveau mode de consommation raisonné.
PREPPERS

Les preppers sont « les casaniers de l’apocalypse ».

Ils se préparent à un avenir difficile, diffèrent. Ils prônent l’autosuffisance pour faire face a une société qui ne pourrait plus rien pour eux en cas de crise.

 

"PREPPERS" ne traite pas directement de la fin du monde mais de comment s’y préparer si elle arrivait. Elle matérialise l’atmosphère dite de la certitude du chaos : anticiper la fin pour ne pas survivre… mais plutôt vivre autrement.

"PREPPERS" revisite des objets techniques tels que la boussole, le sifflet ou encore le mousqueton avec 3 kits étanches oranges vifs : le nécessaire d’une nouvelle ère.

PRINCIPIUM

La collection PRINCIPIUM revisite l'esthétique du quotidien et la notion d'apparence dans un nouveau monde où la survie a fait place à une nouvelle vie.

Les preppers sont  "les casaniers de l'apocalypse" et se préparent à un avenir difficile, différent.

La collection PRINCIPIUM s'attache au quotidien de ceux qui ont survécu et leur recherche d'un nouveau confort et d'une nouvelle esthétique. Nous réintégrons progressivement la notion d'inutile, d'apparence et de marqueur social.

La nature humaine est réaffirmée dans un éternel renouvellement.

 
 
English

BRAND PRESENTATION

Launched in 2017 by Héloïse Chiron, architect, and Louis Marie De Bridiers, tailor craftsman specializing in high measurement for men, a complementary and unpredictable pair, IN GOLD WE TRUST is a Paris label with a transgressive aesthetic.

Inspired by the American motto "IN GOD WE TRUST", it challenges our choices by questioning the foundation of our values and the meaning of words. In a world lost between spirituality and materialism, what do we really believe in?

The brand advocates a philosophical, impertinent and societal approach where each collection is a manifesto that tends to upset conventions. The jewel is a medium of reflection.

 

Each collection revolves around a theme.

IN GOLD WE TRUST jewels are made of sterling silver, steel & solid brass coated with 18 carat gold or palladium in Paris

 

 

 

CONSOMMABLE

The collection entitled CONSOMMABLE is playing with the consumer society.

It deals with the codes of great distribution and overconsumption, in diverting the symbols of the consumerist society.

It highlights insignificant details of our daily consumption to make it precious, desirable and essential.

 

The packaging plays a central role in the collection. Sandwich boxes, and others vacuum packaging, destined for disposal, are here reused in jewelery case, informers of a society where the most serves the best

 

“CONSUMABLE” plays on the ambivalence between desire and necessity. The ephemeral becomes durable, luxury becomes consumable.

 

 

 

 

PREPPERS

The collection called  PREPPERS redefines the essentials in a changing world that could collapse ...

 

The preppers are "the homebody of the apocalypse". They are preparing for a difficult future, different. They advocate self-sufficiency to face a society that could do nothing for them in a crisis.

 

This collection does not deal directly with the end of the world but how to prepare for if it happened. It highlights, with a certain nostalgia, everyday objects, too often neglected in favor of modern technologies. It materializes the so-called atmosphere of the certainty of chaos: to anticipate the end so as not to survive ... but rather to live differently. Timeless objects such as the compass, the whistle or the carabiner make up these 3 kits bright orange oranges: the necessary of a new era.

 

 

PRINCIPIUM

The collection called PRINCIPIUM revisits the aesthetics of everyday life and the notion of appearance in a new world where survival has given way to a new life.

 

The preppers were "the homebody of the apocalypse" and were preparing for a difficult future, different.

 

The following collection PRINCIPIUM focuses on the daily life of those who have survived and their search of a new comfort and a new aesthetic. We are gradually reinstating the notion of unnecessary, appearance and social marker. Human nature is reaffirmed in an eternal renewal.

Limited stocks and production to order take part in a global action for a new reasoned consumption process.
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IN GOLD WE TRUST PARIS